сряда, 14 октомври 2015 г.

Какви са правата на потребителя?




Какви са правата на потребителя?
Всеки един потребител има права, с които е добре да бъде запознат, за да може да си ги потърси при нужда. В случаите когато един потребител придобие стока, която е с някакъв дефект, и това я прави опасна, той има право да предяви рекламация, като поиска от търговеца да го отстрани за собствена сметка или дори да замени стоката с напълно нова. Много е важно да има последващо и качествено обслужваме на пожарогасители, на ел инсталации в дома, само така ще се предпазим от нежелани инциденти. При покупка на стока ако в магазина не се пробва, то е важно веднага у дома да се включи и при неизправност да се върне. Когато дадена стока бива върната има определен срок през, който ремонтът или замяната трябва да бъдат извършени от един месец от предявяване на рекламацията. В случаите когато не бъдат извършени по удовлетворителен за потребителя начин, той с пълното си право може да развали договора и да иска обратно заплатената цена, която е дал при покупката или да иска намаляване на цената в съответствие с тежестта на дефекта, който се е появил на дадената стока.
Тук обаче и другата страна имат право да претендира за тяхното повторно извършване, в съответствие с договора, ако вие сте напълно уверени и си търсите правата, все пак търговеца няма избор да изпълни желанието ви. Има случай, в които при една опасна стока от нейната употреба са възникнали вреди, потребителят може да претендира и за обезщетение, в този случай трябва да сигнализира и на гражданска отговорност на производителя или търговеца. Целта е да се прегледат продуктите, стоките или услугите, за да се избегнат други подобни инциденти с последващи потребители. Няма вечни неща, дори и да сме затворили всичко зад врата за пожар, то след определен период от употреба може да изникне период. Много лесно може да се разбере колко време ще бъде в идеален вид, по срока на гаранция, който се дава. Преди години беше 5 години, сега е три, дори две години гаранционен срок. В нашата страна има закони, които обаче не винаги се спазват. За целта всеки един потребител  е необходимо да знае правата си, за да може да ги търси. Законът за защита на потребителите въвежда гражданска отговорност за производителите и вносителите на опасни стоки. Това означава, че тази защита ще покрие вредите, които причинени от смърт или някаква телесна повреда или от повреждане или унищожаване на вещ, която е различна от дефектната стока, но причинителя е закупената стока, чиято стойност е над 500лв. Колко от вас знаят това? Случвало ли ви се е да имате подобен проблем с дефектна стока? Какво сте правили в тази ситуация?

Няма коментари:

Публикуване на коментар