вторник, 25 август 2015 г.

Етапите в развитието на децата



Етапите в развитието на децата

Още с раждането си малките деца започват да възприемат заобикалящият ги свят. Постепенно те развиват умения за говор и да могат да разказват отделни случи и събития, които са се случили. В предучилищна възраст малките хулигани развиват знания, които им позволяват да правят асоциации и да могат спокойно да категоризират обектите и какво им се е случило. В тази възраст децата могат да обобщят отделните събития и да стигнат до определени умозаключения, от които да вземат поука добро или лошо им се е случило. Родителите е важно да бъдат отговорни още с тяхното раждане и да остават на съхранение на стволови клетки в банка. Възрастните често се изненадват от това какви сложни идеи идват на 4 - 6-годишните. Сякаш смятаме, че щом са малки не биха могли да измислят толкова умни и хитри игри, но е факт, че могат всичко. Те често  демонстрират своите аналитични и концептуални способности. На 6 годишна възраст са развили достатъчно своята гъвкава мисъл, идеи и непрекъснато подобряват речниковият си запас и мислене. Тук важна роля играят и книжките, които им се четат.

Децата стават по-вещи в приемането на нови изживявания. Успяват да приемат по добре и всички неочаквани събития в игри. Те разсъждават. Между 4 до 5-годишна възраст те виждат и осъзнават, че заобикалящата ги реалност е сложна, правят връзки между нещата и от там идват много въпроси, отговори, които чакат да получат. Добре е след като станат по-големи да им обясните и какво е стволови клетки цени, които вече и в нашата страна са достъпни и много търсени, за да подсигурите децата си. Тъй като виждат какво е богатството около тях, те имат още по силна мотивация към научаване на нова информация. Тук идват и постоянно обсипващите въпроси и изпробват различни версии за реалността. Въпроси от типа защо вали, защо водата е синя защо хората не летят и т. н. Отговори, чийто родители понякога се чудят. Това е когнитивното развитие при децата. Тяхното зрително възприятие също е много чувствително.  Голяма част от основните зрителни функции са налице при раждането. Постепенно след раждането, започва да се развиват и способностите за разпознаване, за насочване на вниманието, проследяване на движещи се обекти. Тук се отнема повече време за развитие.  През първата година зрението се развива. С информираността се променя и начина, по който се възприема видяното. Точно това е причина да имаме различно възприятие за едно и също място, в зависимост от годината, в която сме били там. Виждаме неща, които са свързан с нашите емоции, знание и физиологични възможности върху способността ни за възприемане. Вие имате ли подобни места?

Няма коментари:

Публикуване на коментар